De Week van de Arbo is een campagne die zich speciaal richt op veilig en gezond werken en duurzame inzetbaarheid in de interieurbouw en meubelindustrie. FNV Meubel en Hout organiseert deze campagne ieder jaar, en ook dit jaar gingen zij weer in gesprek met meer dan 2.800 medewerkers. En dat leverde waardevolle inzichten, nieuwe leden én blije prijswinnaars op!
De campagne in cijfers
De 2.800 medewerkers werden tijdens de Week van de Arbo op de werkvloer bezocht. Het doel? Bewustwording creëren over gezond en veilig werken én ruimte geven voor vragen en ideeën. Dit is de campagne in cijfers:
- 2.800 medewerkers zijn bezocht in kantines en bedrijfsrestaurants;
- 246 bestaande FNV-leden lieten hun stem horen;
- 22 nieuwe leden sloten zich aan bij de vakbond!
Veiligheid en inzetbaarheid blijven belangrijke thema’s
Dankzij de gesprekken kreeg FNV Meubel en Hout een helder beeld van de dagelijkse praktijk op de werkvloer. Duurzame inzetbaarheid en veiligheid op de werkvloer blijven belangrijke thema’s. Daarom is het zó belangrijk om hierover in gesprek te blijven!
Week van de Arbo óók in 2025
Dit jaar was de Week van de Arbo een groot succes! Daarom zal de campagne in 2025 terugkeren. Het doel blijft hetzelfde: samen werken aan een gezondere en veiligere werkomgeving.
Doet jouw bedrijf mee?
Heeft jouw bedrijf deze editie gemist, maar wil je de Week van de Arbo volgend jaar graag op de werkvloer verwelkomen? Stuur dan een mail naar meubel@fnv.nl en word onderdeel van deze belangrijke beweging!