Communicatie is overal. Het heeft betrekking op alles. Tijdens je werkdag ben je non-stop aan het communiceren, maar thuis óók. Het gaat veel verder dan de manier waarop je praat. Communicatie is ook non-verbaal. Ernst Jan Hoeve van Topverkopers Sales Academy gaat hier diep op in tijdens de training Commerciële communicatie die start op 31 oktober 2023. Wij gaan met hem in gesprek en ontdekken voor wie deze training is en wat je er allemaal leert.
Simon Sinek: “Communicatievaardigheden zijn de belangrijkste vaardigheden in het leven.”
De start van de training Commerciële communicatie
Ernst Jan is altijd al werkzaam geweest in de verkoop. Dit werk heeft hij in verschillende branches uitgevoerd. Keer op keer merkte hij op dat de manier van verkopen stukken beter kan. Daarom besloot Ernst Jan een boek te schrijven. Vanuit verschillende bedrijven kwam steeds meer interesse in een verkooptraining van Ernst Jan. Nu, vele trainingen en leermomenten verder, is hij opnieuw een boek aan het schrijven. Zijn grootste inspiratiebron? De opvoeding van zijn 3 zoons. Ernst Jan vindt het zijn verantwoordelijkheid om zijn zoons goede communicatie skills mee te geven.
Voor wie is de training bedoeld?
De training is voor iedereen binnen de interieurbouw en meubelindustrie die regelmatig contact heeft met klanten. De training Commerciële communicatie is dus niet alleen voor verkopers. Ook voor klantenservice-, aftersales- of binnendienstmedewerkers is de training erg interessant. De training is toegankelijk voor ieder opleidingsniveau. De vaardigheden die je leert zijn niet ingewikkeld. Het draait om de bewustwording van het bestaan van die vaardigheden.
Train je commerciële vaardigheden met verbale communicatie
Commerciële communicatie richt zich op zowel verbale als non-verbale communicatie. Verbale communicatie is een belangrijk onderdeel van de training. Het focust zich niet alleen op commerciële communicatie met klanten, maar ook met je collega’s. Je leert wat het belang is van open vragen stellen en oprecht luisteren. Verder komen er allerlei gesprekstechnieken aan bod die klanten een beter gevoel geven. Bovendien leiden deze technieken tot meer verkoop. De kern van de training is klanttevredenheid.
De betekenis en de waarde van non-verbale communicatie
Non-verbale communicatie gaat over alles wat je zegt zonder woorden. Je houding, gezichtsuitdrukking, gebaren en fysieke afstand wegen allemaal mee. Ze hebben invloed op je gesprekken. Ernst Jan besteedt veel aandacht aan non-verbale communicatie. Het kan emoties, intenties en geloofwaardigheid overbrengen. Het is zelfs krachtiger dan de woorden die je uitspreekt.
Je kennis in de praktijk brengen
De training Commerciële communicatie is erg praktisch ingesteld. Het is een actieve training waarin juist veel geoefend wordt met bepaalde werksituaties en uitdagingen. Zo worden de gesprekstechnieken tijdens de training al behandeld. In kleine groepen van maximaal 5 personen oefen je je vaardigheden. Zo kun je de gesprekstechnieken na de training gemakkelijk in de praktijk toepassen.
Aanmelden voor de training Commerciële communicatie?
Dat kan! De inschrijving is geopend. De training Commerciële communicatie is op 31 oktober 2023 in het Schaven aan jouw toekomst trainingscentrum in Woerden. Iedereen die regelmatig klantcontact heeft, is van harte welkom. De training wordt zelfs gesubsidieerd. Waar wacht je nog op? Aanmelden kan hier.