De krapte op de arbeidsmarkt is voor iedereen in onze branche merkbaar en voelbaar. Wat kun jij doen?
De krapte op de arbeidsmarkt is voor iedereen in onze branche merkbaar en voelbaar. Veel bedrijven hebben meerdere vacatures openstaan en werkgevers doen erg hun best om de juiste, goed opgeleide kandidaten met ervaring aan te trekken. Voor medewerkers die te maken hebben met onderbezetting, stapelt het werk zich op en wordt er met regelmaat stress ervaren door de verhoogde werkdruk.
Hoe kan jij helpen nieuwe collega’s te werven? Als werknemer ben je een soort ambassadeur van jouw werk en jouw werkgever. Hoe enthousiaster en positiever jij bent over het bedrijf, de werkzaamheden, de sfeer, je collega’s enzovoorts, hoe meer je dit uitstraalt naar anderen. Zeker in de regio van jouw werkgever, kun je er zo dus voor zorgen dat meer potentiële sollicitanten jouw werkgever aantrekkelijk vinden. Want nieuwe collega’s vinden het steeds belangrijker dat er een goede klik is met het bedrijf. Dus laat maar zien, wie jullie zijn, wat maakt jullie als bedrijf bijzonder?
Steeds meer werkgevers kiezen ervoor om medewerkers aan het woord te laten om zo een goed beeld van het bedrijf te schetsen. Er worden steeds vaker korte filmpjes opgenomen en geplaatst op social media. Dit helpt een kandidaat een goede indruk te krijgen en breder te werven.
Wanneer jij positief bent over je werk en je werkgever is het bijkomende voordeel dat je dit ook uitstraalt op je collega’s. Blije, enthousiaste medewerkers helpen jou weer in periode van onderbezetting en hoge werkdruk.